Hoppa till innehåll
Recharge

Renault gör Spotify till ett showroom med 5 E-tech

Dags för ett nytt sätt att visa sina bilar, i alla fall enligt Renault. Tillsammans med en egen skiva kommer du nu kunna uppleva 5 E-tech på en ny nivå.

John Sempill

Tanken är att lansera bilen ”där kulturen sker”, skriver Renault i ett pressmeddelande. Men hur lanseras en bil på en musikplattform? 

Kort sagt med ett album. Varje låt på albumet ska representera en särskild aspekt av bilen. Totalt handlar det om fem låter och Renaults nya giv heter R5 is Back. 

Spotify är ett nytt showroom

– Spotify är platsen där nästa generation bilköpare redan är, säger Oscar Algott, Marketing Communications Manager på RN Nordic AB, enligt pressreleasen.

Förutom att ”lyssna” på din nya Renault 5 E-tech kommer du även kunna boka en provkörning samt uppleva bilen digitalt.

– Så istället för att be dem komma till ett showroom gjorde vi Spotify till ett, tillägger Oscar Algott. 

Vi har ännu inte lyssnat på bilen, däremot har vi provkört den. Läs mer om vad vi tycker om den här

Läs mer: PROV: Renault 5 E-Tech Electric – inte bara snygg och retro

auto motor & sport och Recharges chefredaktör skriver om bilar, bransch och bilindustri. Som tioåring hade han två drömbilar: Jaguar XJ220 och Ford Mondeo. En av dem hade han som övningskörningsbil. Är annars utbildad trummis och tidigare redaktör för bland annat Den Moderna Hantverkaren, Den Moderna Verkstaden och Musikermagasinet. Lyssnar helst på Toto.

Email: john.sempill@automotorsport.se

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.