Red Bulls F1-organisation står inför en rejäl ommöblering, enligt våra tyska kollegor på auto motor und sport.
Tre av fyra stolar ser redan ut att vara tillsatta inför 2026 och två namn sticker ut: Isack Hadjar och Arvid Lindblad, en svensk-brittisk förare som just nu gör sin rookiesäsong i Formel 2.
Hadjar flyttas upp till Red Bull
Isack Hadjar, 20 år från Frankrike, har imponerat i Racing Bulls den här säsongen.
Han har samlat fler poäng än sina stallkamrater och belönas nu med en plats i Red Bull bredvid Max Verstappen.
Därmed får Red Bull för första gången på länge in en junior som direkt anses redo för toppstallet.
Svensken tar plats i Racing Bulls

Arvid Lindblad, 18 år och sjua i F2-tabellen, har länge pekats ut som nästa stora talang i Red Bulls juniorprogram. Nu är det i praktiken klart att han får chansen i Racing Bulls 2026.
Lindblad har deltagit i flera TPC-test med Red Bulls och Racing Bulls 2023-bil och gjorde dessutom ett första officiellt F1-pass under Storbritanniens GP.
För svensk motorsport är det en ovanlig och betydelsefull nyhet eftersom få svenskar har nått Formel 1 de senaste decennierna. Den senaste var Marcus Ericsson som tävlade i formel 1 under åren 2014-2018.
Läs också: F1: Lindblad vs Beganovic – de svenska F1-hoppen
Hårda besked för Red Bulls förare
Med Max Verstappen och Isack Hadjar i Red Bull samt Lindblad i Racing Bulls återstår bara en ledig sits i organisationen. Där står två förare mot varandra och båda är under press att leverera under höstens lopp.
Yuki Tsunoda har gjort fem säsonger i F1 och länge haft Honda i ryggen. Men när den japanska motortillverkaren byter till Aston Martin 2026 försvinner hans främsta skyddsnät. Resultaten har heller inte imponerat med bara sex poäng på 14 lopp.
Liam Lawson, som kör för Racing Bulls, har samlat ihop 20 poäng men hamnat klart bakom rookie-kollegan Hadjar på 38. Att Lawson har mer erfarenhet men ändå ligger efter stärker inte hans sak.
Läs också: Domen har fallit: Tsunoda tar platsen i Red Bull F1 – Lawson ute
Beslutet dröjer till vintern
Red Bull väntas fatta beslut först i vinter. Interna mål har satts för Tsunoda, medan Lawson måste hitta tillbaka till formtoppen från Belgien och Ungern.
Båda slåss för sin F1-framtid och förloraren riskerar att bli utan plats i mästerskapet.
För Arvid Lindblad är läget det motsatta. Han får nu möjligheten att skriva in sig i svensk racinghistoria och ta klivet från juniorklasserna rakt in i världens största motorsportserie.