Tesla visar ännu en gång prov på kreativt tänkande när de tvingas komma på nya lösningar på grund IF Metalls strejk och andra fackförbunds sympatiåtgärder. Samtidigt som det pågår en juridisk kamp i olika rättsinstanser kring de Postnord-anställdas stopp av leveranser av registreringsskyltar till nya bilar har Tesla hittat nya vägar att få fram skyltarna till kundernas nya bilar.
Vi har berättat om att Tesla tecknar köpeavtal med kunderna före leverans så att kunden hinner beställa egna skyltar innan det är dags att hämta ut bilen. Nu berättas det på sociala medier om en annan smart metod.
Tesla har frågat sig varför kunden måste komma till den nya bilen. Varför kan inte den nya bilen komma hem till kunden? Tesla har sedan tidigare börjat reparera bilar hemma hos kunderna och steget till att även leverera nya bilar hem till kunderna är inte långt.
Sagt och gjort. Nu kan Tesla-kunder få sina bilar transporterad till hemadressen och sedan själva få beställa registreringsskyltar att montera.
Det innebär visserligen några dagars väntetid på att få köra sin nya bil, men ses ändå som ett bättre alternativ av kunderna än att bilen står på Teslas lager tills konflikten är över.