Att den japanske föraren Yuki Tsunoda äntligen får chansen i ett toppstall kan knappast ha undgått någon efter förra veckans rabalder på förarmarknaden.
Efter endast två tävlingar gjorde Red Bull-ledningen det oväntade valet att byta plats på Liam Lawson och Yuki Tsunoda mellan stallen Red Bull och Racing Bulls efter att Lawson haft en tuff inledning på säsongen i Red Bull-stallet.
Läs också: Bekräftat: Tsunoda ersätter Lawson i Red Bull
Explosioner bakom ratten
Han gick hem med noll poäng från båda deltävlingarna och kvalade långt bak i alla tre kval han fick chansen i, samtidigt som Tsunoda presterade bättre i kval i den något sämre bilen Racing Bulls.
Men Tsunoda blev tidigt erkänd i sporten för dels sin råa snabbhet, men också sin explosivitet bakom ratten, som nästan sänkte hans karriär innan han fick denna chans.
I en intervju med The Independent berättar han nu att han var tvungen att ändra sin attityd för att lyckas behålla sin plats i sporten.
Visst var det några som skrattade åt hans karismatiska radiomeddelanden men efter en hård inbromsning mot stallkamraten i slutet av Bahrain-loppet i fjol var hans dagar så gott som räknade.
– Tack killar, jag uppskattade det, sade Tsunoda på radion sarkastiskt efter loppet.
Hans stallkamrat Daniel Ricciardo, som är känd för att vara en chill kille, tappade ansiktet för en gångs skull.
– Vad i hel*** är problemet? Jag sparar det till sen, sa australiensaren om incidenten på radion tillbaka till stallet.
Konsten att kontrollera känslor
– Jag kände aldrig att nyckeln till min framgång skulle vara att kontrollera mina känslor, det var bara en del av den jag var, säger Tsunoda i intervjun.
Men i efterhand erkänner han att hans karaktäristiska frustrationer snarare blev ett hinder för hans utveckling – en utveckling som nu lett honom till Red Bull och hans största chans hittills: hemmaloppet i Japan.
– Mitt tankesätt förut var att ta ut stressen på banan och fokusera efteråt. Men jag var tvungen att ändra min approach efter vad som hände med Daniel Ricciardo i Bahrain ifjol. Annars skulle jag inte vara kvar i F1.
Efter 89 tävlingar i samma stall under sin Formel 1-karriär har nu japanen sin svåraste utmaning hittills, att ta sitsen bredvid fyrfaldige världsmästaren Max Verstappen.
Det är chansen han har jagat sedan han gjorde sin Formel 1-debut säsongen 2021.
Historisk japansk förare
Japanen spenderade senaste veckan i F1-simulatorn i Milton Keynes vid Red Bulls högkvarter för en sista audition innan resan bär av till Japan.
En annan intressant detalj: i samband med Spaniens GP i juni väntas han passera 90-tals föraren Ukyo Katayama i antal grand prix-starter, detta då han är uppe i 96 starter och blir då den mest rutinerade japanske föraren i Formel 1:s historia.
Red Bull satsar mycket nu när det är sista året tillsammans med Honda och man kommer under onsdagen ha en show-run i centrala Tokyo med alla fyra Red Bull-förare: Verstappen, Tsunoda, Lawson och Isack Hadjar.
Han har sagt till media att hans mål i debuten är att ta en pallplats, precis som landsmannen Kamui Kobayashi lyckades med 2012 i en Sauber. Det återstår att se om han lyckas med bedriften, men om han lyckas kan han skriva in sig i historieböckerna.
Läs också: Därför kan ingen köra som Max Verstappen