Av 23 deltagande bilar var det Xpeng G9 som utmärkte sig, både vad gäller laddning och räckvidd.
Bilens batteri, med en nettokapacitet på 93,1 kWh, laddade från 10–80 procent på 19 minuter – bäst av de deltagande 23 fordonen. Den kom även upp i en laddkapacitet om 291 kW.
När det kommer till räckviddstestet visade Xpeng G9 prov på briljans även här. Den hade en avvikelsegrad om 13,1 procent kontra dess WLTP-räckvidd, vilket ska jämföras med den genomsnittliga avvikelsegraden på 21,8 procent för samtliga bilar. Endast 8 av 23 hamnade under 20 procent-sträcket. Läs om hela testet här.
Testet utförs två gånger per år – på sommaren och på vintern. Xpeng G9 visade fina siffror även i somras genom att slå laddningsrekord, med en toppkapacitet på 319 kW och en genomsnittlig laddningseffekt om 212 kW.