BYD Sealion 7 AWD Excellence blir den nya toppmodellen för BYD i Sverige. Bilen har fyrhjulsdrift och 530 hk i systemeffekt. 0–100 km/h går på 4,5 sekunder och räckvidden är 502 km (WLTP).
Den maximala laddeffekten är 230 kW.
För att minska vikten och öka vridstyvheten är batteriet integrerat i bilens chassi.
Det finns också enklare versioner som tvåhjulsdrivna BYD Sealion Comfort som har en elmotor på 313 hk och som gör 0–100 km/h på 6,7 sekunder. Den maximala laddeffekten är 150 kW.
Priserna för respektive version är från 569 900 kronor för Comfort, och från 639 900 kronor för fyrhjulsdrivna Excellence.
Läs även: PROV: BYD Sealion 7 – inte ens dålig asfalt förstör den goa känslan

Kombin kommer 100 km på el
Kombin BYD Seal 6 DM-i Touring delar laddhybriddrivlina med suven BYD Seal U DM-i. Det innebär en systemeffekt på 215 hk och ett batteri som ger 100 km räckvidd på el.
En 1,5-liters bensinmotor tjänstgör i första hand som räckviddsförlängare, men används också när full effekt behövs.
BYD Seal 6 DM-i Touring säljs i tre utrustningsnivåer: Boost, Comfort samt Comfort Lite. Boost har ett något mindre batteri, och upp till 50 km räckvidd på el (WLTP).
Lastutrymmet är 500 liter under insynsskyddet och med baksätet fällt ryms 1 535 liter.
Läs även: Vi kör BYD:s nya snåla och rymliga laddhybrid

Så mycket kostar BYD Seal 6 DM-i
Priserna börjar på 439 900 kronor för Boost och Comfort på 469 900 kronor.