Hoppa till innehåll

Marcus Ericsson kör F3 i Japan nästa säsong

Marcus Ericsson lämnar den brittiska Formel 3-serien där han i år blev femma och tar klivet till den japanska Formel 3-serien där han kommer att köra för toppteamet Tom´s Toyota. Marcus Ericsson kommer att köra Formel 3 med Toyota motor i Japan under 2009. Planerna var egentligen att "Mackan" skulle fortsätta en säsong till i […]

Marcus Ericsson lämnar den brittiska Formel 3-serien där han i år blev femma och tar klivet till den japanska Formel 3-serien där han kommer att köra för toppteamet Tom´s Toyota.

Marcus Ericsson kör F3 i Japan nästa säsong

Marcus Ericsson kommer att köra Formel 3 med Toyota motor i Japan under 2009.

Planerna var egentligen att "Mackan" skulle fortsätta en säsong till i England men när Tom´s kontaktade honom så ändrades planerna varför Marcus i stället får fortsätta sin utveckling i den japanska serien som har en hel del mycket lovande unga förare.

Lista och guide: Billigaste bilarna att äga – lägst milkostnad

Service, värdeminskning och försäkring är faktorer som kan göra stor skillnad i milkostnad mellan olika bilmodeller – även om priset är samma.

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.

Indycar-stjärnan Marcus Ericsson gör GT-debut med brorsan

Meriterad svensk kvartett tar sig an ett helt nytt långlopp med Lamborghini.

Svensk Red Bull-talang flyttas upp till Formel 1

Red Bull möblerar om i F1-stallen. En förare med svenskt pass flyttas upp till högsta serien och någon behöver flytta på sig.

Ericssons gamla F1-stall kan återvända 2027

Marcus Ericsson körde för Caterham 2014 – nu kan stallet göra comeback i Formel 1 redan till säsongen 2027.

Toyota visar ny fyrcylindrig motor – över 600 hk möjliga

Toyota bekräftar potentialen i sin nya 2-litersmotor, trots striktare utsläppsregler.