Hej Elias, var är du och vad gör du?
– Jag har varit nere runt Södertälje och kört framhjulsdrivna Polestar 2. Klämde in en liten sväng längs vår gamla teststräcka. Sedan har jag provladdat på Ionity i Södertälje som nu har 4 laddstolpar.
– Intressant var att modellen med det lilla batteriet (Standard range) laddade med 120 kW upp tills den hade omkring 30 procent i batteriet. Det är överraskade positivt.
Hur mycket skiljer sig körupplevelsen mot en fyrhjulsdriven Polestar 2?
– I vanlig trafik, inte mycket alls. Kanske skiljs det mer på vintern när drivgreppet är sämre. Det är ganska mycket kraftreaktioner i ratten när det bär iväg. Men i de flesta fallen känns det som en vanlig Polestar, lite långsammare bara.
Någon annan överraskning?
– Räckvidden på Standard Range, som bara visade 28 mil i instrumenten vid 80 procent i batteri. Känns aningen kort med tanke på de gynnsamma väderförhållanden som råder.
När får vi läsa mer om denna bil?
– En fullständig provkörning kommer här på sajten och i ett kommande nummer av auto motor & sport inom kort!

