Hoppa till innehåll

Volvos första film med nya XC90 – veckans snackis?

Nu är det snart dags att visa upp nya XC90, bilen som ska rädda Volvo. Reklamkampanjen inleds med en första film där Volvo berättar om hur man åstadkommer ”god design”. Tyvärr är vi rätt besvikna över Volvos reklamfilm – det lär du också bli!

Startskottet har gått. Nu är det allvar. Lanseringen av nya generationen Volvo XC90 har inletts. För Volvos del gäller det nu att under det kommande halvåret skapa maximalt med uppmärksamhet kring nya XC90.

Det gäller att kittla intresset och få premiumkunderna att undvika dumma inköp, som en Audi Q7 till exempel. ”Den här bilen måste du vänta på” är budskapet i kampanjen som inleds med en reklamfilm om design. Närmare bestämt hur man skapar ”god design”, enligt Volvo.

Ni som hade väntat er Zlatan och Robyn tillsammans i nya Volvo XC90, med taktfast dunk från Swedish House Mafia i bakgrunden, lär bli rejält besvikna. Det blev vi, i alla fall. Titta själv och sätt betyg med gasa/bromsa – och skriva gärna en kommentar också.

 

Nyhetsbrev

Få de senaste och snabbaste motornyheterna direkt till din inkorg! Prenumerera på vårt nyhetsbrev som skickas ut varje vardag.