• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Porsches testförare kan inte...

Porsches testförare kan inte backa

För att bygga några av världens bästa sportbilar har Porsche lyckats ganska bra i rekryteringen av sina testförare. Men det är kanske en grej till som Porsche borde lära dem innan de släpps ut på gatan igen.

 

Porsches fabriksförare Mark Lieb är så fokuserad på att köra snabbt framåt att han aldrig lärt sig att backa ordentligt. Reklamfilmen, som är gjord med glimten i ögat, kan dock ha blottat en tidigare förbisedd bieffekt av att använda racingförare för att utvärdera bilen.

Nämligen, för att det ska kunna gå riktigt fort på bana måste bilen ha så hårda fjädrar att man glömmer bort att den oftast rullar på vanlig väg och därför upplevs som alltför stötig.

När vi frågade testlaget om de tycker att Porsches bilar är för hårt dämpade för gatan så kom svaret att "det där har PASM fixat". Det gör inget att Porsches testförare inte kan backa, det kan vi.

Porsches bilar är perfekt dämpade!
97
137

Det finns 10 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Porsches testförare kan inte backa
    SjöRobban Postat: 2013-02-02 13:12

    Perfekt dämpade!

  • #2 Re: Porsches testförare kan inte backa
    SAABftw Postat: 2013-02-02 18:21

    haha vilken reklam lite löjligt.
    Dom vill syfta på att bilen ska köras så gött de går och inte stå parkerat :O
    Tror knappast att test/race förare vett inte hur man parkera i tighta parkeringar.
    Dom har ju bättre plats medveten het var bilen och dom är, eller iallafall de har jag

  • #3 Re: Porsches testförare kan inte backa
    Lär dig skriva. Postat: 2013-02-02 18:56

    Hur fan skriver ovannämnda egentligen? Kom inte och skyll på "folksjukdomen" dyslexi.

  • #4 Re: Porsches testförare kan inte backa
    emin Postat: 2013-02-03 00:34

    Hej ams, hämtar ni alla era "nyheter" från carbuzz?

  • #5 Re: Porsches testförare kan inte backa
    Nisse2 Postat: 2013-02-03 09:43

    Har vissa av er ej hört talas om humor alternativt ironi!

  • #6 Re: Porsches testförare kan inte backa
    Uffe Postat: 2013-02-04 08:15

    VAG-reklam!

  • #7 Re: Porsches testförare kan inte backa
    VW Polo 2012 Postat: 2013-02-04 08:41

    Förhoppningsvis skulle han kunna parkera bättre, Men han är ju superstressad för fort ska det ju gå när man är en sådan här "tuffing" Och inte blir det bättre av att han känner sig iakttagen av cyklisten, samt dåren i bilen bakom.

  • #8 Re: Porsches testförare kan inte backa
    f1 Postat: 2013-02-04 10:40

    De fick nog leta en stund bland sina stall - alternativt betala riktigt bra - för att hitta någon förare villig att ställa upp på det här... Det var ju rena nybörjar/kvinno-hanteringen av bilen...

    Självklart är det fejk, men racerförare brukar sällan bjuda på sig själva i frågan om deras förmåga att köra bil (framåt, bakåt eller på ställ...).

  • #9 Re: Porsches testförare kan inte backa
    adolf Postat: 2013-02-04 11:50

    Den var bra:))

  • #10 Re: Porsches testförare kan inte backa
    JG Postat: 2013-02-07 16:15

    Håller med "f1" #8.