Trots att Dacia Bigster bara är 4,57 meter lång och därmed klassas som en mellansuv ryms hela 667 liter bagage under insynsskyddet. Bäst i klassen hävdar Dacia.
Hur mycket som ryms om man fäller baksätet och lastar upp till taket anger inte Dacia, däremot säger de att det går att få saker som är upp till 2,7 meter långa. Det går också att få in en specialanpassad säng med måtten 190 x 130 cm.

I Sverige säljs tre olika versioner. Starkast är Bigster Hybrid 155 som har en 107-hästars bensinmotor och två elmotorer som matas av ett batteri på 1,4 kW. Kraften fördelas av en automatisk växellåda.
Bigster TCe 140 och Bigster TCe 130 4×4 är 48 volts mildhybrider. Den senare har fyrhjulsdrift med körlägen för flera olika underlag.
Dacia har medvetet begränsat säkerhetsutrustningen för att kunna hålla ett lågt pris. Bigster uppfyller dock den senaste EU-standarden GSR II och flera förarassistanssystem är standard på samtliga versioner.


Panoramatak är inte heller något som Dacia tidigare slösat med och Bigster är den första bilmodellen med denna bekvämlighet. I övrigt är bilen mer utformad för att vara så robust och praktisk som möjligt.
Några svenska priser finns inte ännu.
