När nya generationen av Mercedes S-klass presenterades gjordes en annorlunda reklamfilm för luftfjädringen ”Magic Body Control” (se filmrutan nedtill på sidan). Mercedes reklamfilm fick snabb spridning på nätet och har i skrivande stund visats nästan 7,3 miljoner gånger och fått över 45.000 ”tummen upp”.
Att kollegor i branschen gör narr av sina konkurrenter är inte så vanligt och anses av många tillverkare som slag under bältet. Men brittiska Jaguar tvekar inte och drämmer till över fingrarna på tyskarna med sin egen reklamfilm.
Vi ska inte avslöja något om poängen innan ni sett Jaguars reklamfilm (rutan upptill) men de flesta av er har nog redan anat att det inte går så bra för kycklingen. Vad säger ni läsare – är det rätt att skämta med andra biltillverkare? Och var filmen rolig?

Uppdatering 19/12: Nu har Mercedes svarat på Jaguars påhopp – men tyvärr inte i filmformat. Istället publicerades bilden nedan, där Mercedes påstår att de smarta säkerhetssystemen som kallas Intelligent Drive kan rädda ett och annat kattdjur trots att de har kvicka reflexer. Inlägget publicerades på Mercedes Facebooksida.