Ännu en körning utomlands, var håller vi hus nu då?
– Idag är vi i Bilbao och provkör den nya Mercedes VLE. En bil med många olika personligheter.
Många personligheter – vad menas med det?
Jo, VLE:n har så många olika konfigurationer du kan tänka dig. Alltifrån olika mängd säten. Om du vill ha kaptenstolar eller bänksäten. Om du behöver plats med mycket packning eller vill ha ultralyx i baksätet för att sedan bli runt skjutsad av chaufför.
Hur var den att köra?
– Den är förvånansvärt smidig för sin storlek. Vändradien är mega-imponerande. Styrningen är lätt och stötdämparna tar de allra flesta skavanker. Men mer intryck kommer i vår provkörningstext senare.
Finns det något som skaver?
– Frågan blir väl vem bilen är menad för. Mercedes själva räknar med att den amerikanska marknaden kommer ta emot den med öppna armar. Här kan det vara svårare att tilltala de få som körs runt av en chaufför och barn familjer. Det är svårt att göra allt.