• Textstorlek A A
  • Hem
  • Nyheter
  • Ny BMW-sajt med snygg...

Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion

Att bygga ihop sin drömbil på nätet är en vanlig sysselsättning för bilnördar. Nu lanserar BMW en ny sajt med en uppdaterad bilbyggarfunktion.

Den nya BMW-sajten får en uppdaterad "bygg din bil-funktion" som fungerar riktigt bra.

Internet är förstås den största källan till information inför ett bilköp – något som blir allt tydligare i bilbranschen. Vi har tidigare kritiserat BMW som inte har någon mobilsajt. Den svenska BMW-sajten kom på en sjundeplats i Digital Health Check-undersökningen för svenska bilmärken.

Men nu lanserar BMW en helt ny sajt. Först ut att få ny hemsida är BMW i Tyskland. Sverige följer efter nästa år. En nyhet är funktionen "Min BMW" där användaren kan koppla ihop kontot med sin bil för att få erbjudanden och tips från BMW.

Men det viktigaste är förstås den nya bilbyggarfunktionen som säkert blir en riktig tidstjuv för många. Konfiguratorn fungerar bra och bilen visas snyggt i 360-gradersvy.

Jag älskar att bygga bilar på nätet!
267
11

Det finns 18 kommentarer

Detta innehåll är skapat av auto motor & sports besökare

Alla kommentarer
  • #1 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Åke Postat: 2013-01-05 15:20

    Det är helt omöjligt att göra en gris vacker! Hur mycket smink man än använder.

  • #2 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Nisse Postat: 2013-01-05 15:21

    Å vad snabba de var, hur många märken har redan det.

  • #3 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    .... Postat: 2013-01-05 17:32

    Volvo har den i särklass bästa "bygg din bill" konfiguration

  • #4 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Cing Postat: 2013-01-05 21:47

    Audi tillsammans med Volkswagen har bäst konfigurator på den svenska marknaden.

  • #7 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Alexander Postat: 2013-01-05 22:58

    Volvo är vida överlägsna allt annat jag sett (hittills). Förvånande att andra är så mycket sämre...

  • #8 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Volvo Postat: 2013-01-06 00:34

    seriöst....???

  • #9 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    filip Postat: 2013-01-06 00:37

    Cing, är du allvarlig? Volvos bilbyggare är helt överlägsen alla andras. Den är snygg, bra grafik, enkel att navigera i, snabb och väl uppdaterad... VAGs konfiguratorer är inget att hänga i grannen i jämförelse.

  • #10 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    hasse Postat: 2013-01-06 11:37

    @ Åke
    Nu hette det ju inte bygg din egen åke sidan heller!!

  • #11 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Mattias L Postat: 2013-01-06 14:25

    Varför skall det ta ett helt år innan det kommer utanför Tyskland???

    Ferraris bilbyggar sida är för övrigt bäst.

  • #12 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    ADHD Postat: 2013-01-06 16:08

    BMW´s svenska konfigurator är en katastrof sedan länge.

  • #13 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Emil Postat: 2013-01-07 09:23

    Riktigt dålig sida. Volvos är betydligt bättre svagt av BMW som försöker leka Premium.

  • #14 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    hyslest Postat: 2013-01-07 09:58

    Volvos side er elendig, men OK for traktorbygge.

  • #15 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    adolf Postat: 2013-01-07 11:54

    Hahaha va trött jag blir på dessa Volvo hyllare! Och sen då om Volvo har bäst byggarsida varför får det så dåligt få? Varför är Volvo så kass då? Det är Volvo som försöker bli premium men kommer aldrig lyckas med den designen och kvalitén :)) BMW är världens bästa lyxmärke läser du inte AmS??

  • #16 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Burr burr burr Postat: 2013-01-07 12:25

    Minus 25 och BMW 2,0 D kommer inte upp i värme inne i kupen..

    Är detta permium?

    Volvo Mercedes Benz AUDI har vi också haft utan problem vid kyla...

  • #17 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Calle BMW 320xD Postat: 2013-01-07 18:31

    Den bästa konfiguratorn som har funnits hade SAAB.
    Enkel, överskådlig, bra förklarande information.
    De som finns idag är bara röriga och det är för svårt att få fram information om olika tillval och vad de påverkar för övriga val.

  • #18 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Mumle Postat: 2013-01-08 10:42

    Hva hjelper det om Volvo har en god "konfigurasjonssida" när dom inte säljer bilar??

  • #19 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    JG Postat: 2013-01-09 10:17

    Nu handlade det om "bilbyggarsidan", inte bilen som sådan. Men det är väl svårt att hålla isär begreppen för vissa. Speciellt om inte deras märke är bäst på allt.

    Minns diskutionerna från ett större forum då en trimmad svensk bil körde ifrån en tysk vid acceleration rakt fram. Tog inte lång tid innan det från ena lägret lät. -Men på Nürburgring har du inte en chans!

    Eller som att hävda att hävda att Sverige minsann är bättre i innebandy än Tyskland, Italien, Spanien osv när vi får spö i fotbolls-EM/VM.

    Suck...

  • #20 Re: Ny BMW-sajt med snygg bilbyggarfunktion
    Benny Postat: 2013-01-09 22:31

    Hur kul är det att "bygga Volvo" ?
    Har aldrig ens varit inne på deras hemsida.