Man kan inte annat än imponeras av hur outtröttliga Nissans ingenjörer är, ledda av projektledaren Kazutoshi Mizuno, i sina ansträngningar kring GT-R. Ännu en gång har man gått varvet runt Nissan GT-R och förbättrat sportbilen (klicka på länken för att läsa) på en mängd områden.

När vi rapporterade om den uppgraderade Nissan GT-R igår fredag hade vi inte fått några prestandasiffror, men nu har de kommit efter en pressvisning i Japan.
Toppeffekten i den 3,8 liter stora biturbo V6:an anges fortfarande till 550 hk men de nya spridaren ger en snabbare respons mellan 4.000–6.000 rpm och det påverkar tydligen accelerationen, som nu anges till 2,7 sekunder för intervallet 0–100 km/h.
En liten putsning med endast en tiondels sekund för Nissan GT-R men om du är missnöjd med det så fundera på hur många andra bilmodeller som är snabbare 0–100 km/h – inte många!
Den uppgraderade Nissan GT-R, årsmodell 2013, har också bättrat på sin varvtid runt Nürburgring. Skillnaden är bara några sekunder från tidigare toppnoteringen för GT-R (7:21) men är nu mycket respektabla 7:18,6. Jämfört med den modell som rullade ut till sina första kunder 2008 har Nissan GT-R blivit hela 20 sekunder snabbare runt Nürburgring – ingen dålig formkurva. Fler detaljer får ni genom att titta på de två videofilmerna, upptill och här nedtill.